Sunday 12 July 2009

P.Y.O Cherry



Pada 12 Julai lepas kami bersama-sama geng Nottingham meredah perjalananan selama 2 jam setengah pergi ke Court Leisure Farm, Herefordshire untuk memetik buah cherry ,strawberry, dan macam2 berry serta sayur-sayuran. Kebiasaanya pada setiap tahun antara bulan Julai hingga September, kebanyakkan tuan ladang membenarkan pengunjung untuk memetik sendiri buah-buahan yang ingin dibeli. Seperti biasanya Qaisara & Qairina yang paling excited dalam xtvt PYO (Pick Your Own) ini. Buah cherry ini lebih besar sedikit berbanding dengan cherry2 di Oxford di mana tahun lepas kami semua menjadi 'pemetik' buah di sana.

Di ladang ini setelah memenuhkan perut dengan buah cherry ini, barulah kami petik sedikit untuk memenuhkan bakul yang disediakan untuk tujuan pembayaran,. Kononnya nak jaga hati owner ladang ini lah. nanti dia cakap masuk lama2 dalam dusun dia, takkan tak beli apa-apa kot.

Selepas makan secara pot-luck, kami meneruskan xtvt memetik sayur-sayuran pulak antaranya brocolli, cauliflower, carrot, cabbage. Oleh kerana 2Qai ini sudah kepenatan dengan xtvt memetik buah tadi, masing2 tido kepenatan. Maka tak beliler sayur-sayuran walaupun sayur yg dijual disitu agak murah.





No comments: